Wednesday, August 19, 2015

Rindu sangat dekat mak :'(

Bismillahirrahmanirrahim....


Its been a while saya tak menulis di sini.
Saya pun lama simpan blog ni senyap2 sebab x ready nak share tentang diri pada orang lain.
Tapi tiba2 hari ni terbuka hati. Mungkin sebab saya harap apa jua post saya dapat beri manfaat pada orang lain. Inshaa Allah. Mudah mudahan kan ^.^

Sebenarnya saya baru baca old posts saya tentang mak.
Mengalir air mata saya.
Lagi.
Sebab setiap kali saya baca post tentang mak, ingatan tentang mak tiba2 muncul macam baru semalam segalanya terjadi.
Macam baru semalam mak meninggalkan kami.
Tetapi the truth is mak dah meninggalkan kami 4 tahun.
Hati ni rasa macam baru semalam segalanya terjadi.


Jujur saya katakan saya amat merindukan mak.
Sampai termimpi mimpi kan mak pagi tadi.
Ya Allah. Andai ada peluang ingin sangat sangat untuk bertemu dengan mak walau sekejap sahaja.
Tapi tu semua x mungkin terjadi kan? :'(


Mak....
Alhamdulillah kakngah sihat. Hari tu first time kakngah kene admit kt hosp.
Teringat kat mak kalo datang hospital.
Teringat masa bawak mak jalan2 keliling ward, mase sikatkan rambut mak, n mase borak2 ngan mak, tapi yang paling buat kakngah sedih masa mak kena masuk 1 bilik yang ada ramai2 doc, x tahu apa yang dorang buat kat mak mase tu tapi kakngah dengar mak jerit. Kuat. Macam sakit yang teramat sangat. Sebab kakngah tahu mak kuat. Jadi kalo mak jerit macam tu mesti mak tengah sakit sangat2 :'( kakngah rasa macam nak je lari masuk dalam bilik tu n marah semua doc2 tu sebab buat macam tu kat mak :'( bila mak kluar dari bilik tu mak lemah. Air mata je yang mengalir. Ya Allah mase tu jugak kakngah nangis. Tak tahan sangat tengok mak. Rasa macam nak mintak Allah pindahkan sakit mak pada kakngah so mak takkan nangis lagi :'( 


Mak....
Kakngah bersyukur sangat dengan kehidupan yang Allah berikan pada kakngah hari ini.
Bersyukur sangat sangat.
Allah hadiahkan kakngah seorang suami yang amat menyayangi kakngah, kekuatan kakngah saat kakngah lemah dan pembimbing kakngah saat kakngah terleka.
Allah hadiahkan juga kakngah keluarga yang sentiasa ada disisi, bapak pun da ada mama yang sentiasa menyayangi bapak dan kami semua macam anak sendiri. Terima kasih mama sebab temankan bapak dan bahagiakan bapak. Kakngah pun seronok sangat sebab dah ada anak buah. Cucu pertama mak. Nur Uswatun Hasanah nama cucu mak. Comel dan banyak cakap macam kaklong ^-^ hihi. Mak, kakngah pun ada keluarga mak yang sentiasa bagi kasih sayang pada kakngah dan adik beradik yang lain. Setiap kali balik Gemencheh, ingatan kakngah pada mak pasti kuat. Sebab tu kakngah suka balik sana sebab semua tu mengingatkan kakngah pada mak. 

Mak.....
Sekarang kakngah dah ada family kedua. Kakngah ada mak lagi 1. Mak mertua dan ayah mertua. Kakngah pun ada ipar dan biras yang sangat baik. Semua pun kakngah sayang. Mak takmo risau ye semua pun sayang kat kakngah macam keluarga sendiri.


Mak......
Kakngah bahagia sangat dan bersyukur sangat dengan anugerah Allah pada kakngah. Tapi kan, kakngah tak tahu nape kakngah rindukan mak. Even ada segalanya, tapi kan, rasa tak sempurna kalau tak dapat share semua ni dengan mak. Kakngah nak borak2 dengan mak, cerita semuanya, nak tanya pendapat mak, nak dengar nasihat mak, nak makan masakan mak, semua tu kakngah rindu sangat sangat. Rindu. Tak tahu nak luahkan macam mana lagi. Tapi memang rindu :,)


Mak.....
Kakngah harap sangat 1 hari nanti dapat bertemu dengan mak semula. Kakngah nak peluk mak kuat kuat. Kakngah tak tahu bila masa tu akan tiba. Tapi, kakngah harap sebelum Allah tarik nyawa kakngah, kakngah dapat jadi hamba Nya yang beriman dan sentiasa berbuat baik pada semua, dapat mintak maaf pada semua orang yang kakngah buat salah dan berdosa, dapat beramal dan contribute pada insan2 yang memerlukan. Kakngah harap sangat dapat mati dalam iman. Sebab kakngah nak sangat jumpa mak di syurga. Nanti masa tu kita dapat hidup kekal. Selamanya kan?

Mak.....
Moga kita jumpa nanti ye.
Kakngah sayang sangat sangat sangat sangat sangat sangat dekat mak.

Al Fatihah..........


    







4 comments:

  1. Kita pun rindu masak lemak cili api mak awak... zaman makan2 balik dr asrama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huuu aida ingat lagi ea memories kt shams ^.^ tqvm aida...

      Delete
  2. Al fatihah.. sbr ye syg.. akak ada tau ☺☺

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huuuu sowey x prasan komen akak... Tqvm kakD coz always support me 😘

      Delete